torsdagens event - April bloggar

I torsdags höll jag i mitt andra event sedan jag gick med i Prime Stars. Även om jag varit med i PS i 9 månader har jag bara hållit i ett enda event förut, hehe. Jag hade förberett lite lekar/tävlingar och kravet för eventet var "snabb häst, outfit och benlindor i färgerna orange, blått,rosa och rött".
Vi möttes vid Firgrove bron och jag delade in alla i 4 lag, varje lag hade sin färg på benlindor. Sedan sprang vi iväg till Firgrove. 
 
Vi började med en tävling där endast en medlem ur varje lag deltog. Jag sprang iväg och gömde mig och de tävlande skulle sedan hitta mig. Jag tror att det var någon ur blåa laget som hittade mig efter en ganska lång stund ;)
Sedan körde ALLA lagen första Firgrove banan samtidigt.
 
Efter det körde vi stafett runt fårhagen nere hos Andy. Varje lag skulle få till 5 stycken rundor runt fårhagen, sedan skulle de hoppa av hästarna och kuta fram till mig i mitten och göra emoten "vinka". Det var riktigt kul att se!
 
Sen var det dags för frågesport. Jag frågade 9 stycken sso-relaterade frågor som var ganska lätta och när man visste svaret skulle man skriva ut det så snabbt man kunde för att sedan få poäng till laget. Jisses vad snabba alla primers var haha!
 
Den sista tävlingen var också en slags Hitta Appe-variant, fast denna gången skulle alla leta och jag gav ledtrådar. Första stället jag gömde mig på var Doyles Kyrka, och gav ledtråden "En ledsen plats, under mig vilar själar". Sedan gömde jag mig i klocktornet och gav ledtråden "Här inne jobbar Silverglade byns viktigaste kvinna. Viktigast enligt henne själv iallafall!".
Det sista stället jag gömde mig på var Nimlers Högland vid den övergivna bondgården och skrev "Ett land som är högt, ganska övergivet". 
 
Det blev oavgjort mellan blåa och orangea laget, men i efterhand kom jag och Vendi på att det blåa (?) laget egentligen vann eftersom de svarade rätt på en fråga som jag var tvungen att plocka bort från frågesporten eftersom jag glömt bort det rätta svaret hehe. Jag hade tänkt ge straff åt de förlorande lagen, de skulle ha sprungit två varv runt Moorland stallet men eventet tog så lång tid att vi inte hann med det.
 
Som vanligt glömde jag bort att ta bilder, så lägger upp en bild som Jane tog förra gången jag hade event!
e
 


vendiiiii <33333

Yas that's right blå laget var bäst! Nejmen :-)



Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: