Harry Potter vecka - måndag

Denna vecka har vi Harry Potter vecka i klubben. Alla har sett fram emot det jätte mycket och de flesta har förberett sig genom att läs på lite och kolla på filmerna. Igår (måndag) blir vi sorterade av sorteringshatten in i olika elevhem! Vi fick svara på fyra korta frågor och sedan ropade hatten upp vårat elevhem för den kommande veckan. Såhär blev vi indelade:
 

Slytherin (kläd färger: grön, silver, svart)
Jane M
Kailey M
Beatrice A
Vendela Y
Alexandra S
Diana S
Quinn S
Ashley S
Emmy S
Hannah P
Cassandra W
April P

Gryffindor (rött, gult, svart)
Heather R
Cadence S
Britney G
Sonya R
Selma
Tilda B
Freja M
Sanna H
Hilda M
Phoebe C
Juni H

Ravenclaw (blå, brons/brunt, svart)
Hannah W
Zoe D
Linnea B
Michelle D
Christelle W
Sandy D
Nadia W
Stella W
Nicole S
Ebba H
Jaquelin E

Hufflepuff (gul & svart)
Ida S
Zoe S
Linnea M
Frida S
Matilda F
Myra S
Lily B
Sasha N
Elin D
Vendela R
Tuva L

 

Jag (April) hamnade precis där jag ville, Slytherin. Jag älskar Harry Potter mer än allt annat och jag tror nog att de i klubben tycker jag börjar bli rätt jobbig med mitt Harry Potter tjat hehe... Men jag har varit övertygad i flera år om att jag hör till Slytherin och hör även dit på Pottermore, så det blev jag jätte glad för. Jag föreställer Pansy Parkinson från Slytherin. 

 

Eventet blev ganska långt eftersom vi var en hel del elever som skulle bli indelade. Efteråt var alla glada och nöjda! Ikväll är det event igen, bloggar efter det.

//April Pinehill

 
 
 




Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: