Harry Potter vecka - tisdag

 
 
Idag hade Jane event med Gryffindor och Slytherin och Ida hade event med Ravenclaw och Hufflepuff.
 

Vi som var med Jane drog iväg till Jarlaheim.
 
 
Visst är vi Slytherin elever snygga? ;)
 
Vi gick in i Jarlaheim där Jane frågade oss om vi visste något om de tre oförlåtliga förbannelserna. Vissa visste, vissa inte. Dessa är de tre oförlåtliga förbannelserna:
Imperio - kastaren har full kontroll över sitt offer.
Crucio - offret utsätts för extrem smärta.
Avada Kedavra - "The Killing spell"; dödar offret. Dock använde vi "lamslå" istället.
 

Sedan delades vi in i par för att öva på Imperio förbannelsen. Jag och Pho var par, jag tvingade henne att krama Jane 10 gånger samt springa tre varv på muren.
 
Sedan valde vi ut ett offer som vi skulle öva Cruciatus förbannelsen på. Valet var solklart för de flesta ;) Vi avslutade ronden med att ge våran käre ledare lite smisk.
 
 
 
Sedan körde vi en lek med Avada Kedavra/Lamslå. Man skulle sprida ut sig i Jarlaheim, när man hittat en annan skulle man bjuda in den i grupp. Den som först skrev "AVADA KEDAVRA" i grupp vann. Hea tog mig direkt!
 
Tillsist gick vi ner till caféet och blandade Giftmunk, svart kaffe och vatten. Om vi bara blandat med ett hårstrå skulle vi förvandlas till hårstråets ägare om vi druckit drycken! Alltså gjorde vi Polyjuice-elixir.
 
Dagens event var väldigt kul och jag tror att morgondagens event också kommer bli kul! Jag bloggar då igen.
//April Pinehill


Diana Silverburg

Ni är så elaka :(((



Namn:


E-postadress:


URL / Bloggadress:


Din Kommentar: